🇲🇦 Dugo sam želeo posetiti Maroko. Opširnije, volim istočne zemlje zbog njihove bogate kulture i boja. Nažalost, sve vesti o terorizmu uticale su na to kako neki ljudi vide muslimane. Kao što kažu, „ostaje trag”. Ali uvek sam znao da ću sigurno posetiti ovu zemlju u skorijoj budućnosti, i ispostavilo se da je to bilo skoro nepromišljeno. Zimovali smo na Tenerifima, a Maroko je bio veoma blizu.

Leteli smo do Agadira. Iako je postojala mogućnost leta iz Tenerifa za Casablancu, datumi nisu odgovarali. Marrakech je bio još jedna opcija, ali uključivao je četverosatno zadržavanje u Madridu, što bi značilo da bismo izgubili gotovo ceo dan i dodali 30% na naš budžet za karte. Stoga smo se odlučili za let do Agadira, gde smo rezervisali rent-a-car kako bismo mogli voziti do Marrakecha. Glavna svrha našeg putovanja bila je poseta pustinji u Merzougi. Pošto je udaljena oko 1000 km od glavnih gradova, odlučili smo da proširimo našu rutu i istražimo više zemlje. 😊🌍🌞

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

🚗 Putovanje po Maroku trajalo je 7 dana.

1⃣ Dan. Dolazak u Agadir, transfer do Marrakecha - 3 sata, 250 km.

2⃣ Dan. Celi dan u Marrakechu za šetnju gradom.

3⃣ Dan. Vožnja 600 km do Tingira, noćenje tamo.

4⃣ Dan. Posetili smo Todra kanjon. Vožnja do Merzouge.

5⃣ Dan. Dan u Merzougi. Smestili smo se u kamp.

6⃣ Dan. Transfer do Ouarzazate. Poseta filmskom studiju Atlas. Noćenje u hotelu pored studija.

7⃣ 🏁 Transfer do Agadira. Odlazak nazad na Kanarska ostrva, ovog puta na Gran Kanariju, gde smo odlučili provesti 2 nedelje.

Let iz Tenerifa do Maroka prošao je dobro. Malo smo se zabrinuli zbog 1-satnog tranzita do Gran Kanarije, ali smo proverili naš prtljag do Maroka, a naš izlazni terminal bio je samo 15 metara udaljen od ulaza u terminal, s kontrolom pasoša u blizini. Nismo kupili ništa u Duty-Free jer je bila samo mašina sa sendvičima. Odluka da spakujemo nekoliko boca vina u našu prijavljenu prtljagu bila je zaista mudra. Avion je bio mali, ali let iz Gran Kanarije trajao je samo 1 sat i 30 minuta. 🍷🛫

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

✈ Za kontrolu pasoša, trebate popuniti formular sa svojim ličnim podacima i imenom hotela. Proces nije bio brz, ali je prošao bez suvišnih pitanja. Ruske vize nisu potrebne za kratke boravke. Naš prtljag nas je čekao na traci. Dok su provjeravali naš prtljag na traci, pitali su nas za dron, koji nismo imali. Čini se da su dronovi ili zabranjeni ili podložni ograničenjima tamo. 🚫🚁

🚗 Krenuli smo da preuzmemo naš iznajmljeni automobil. Međutim, usred procesa obavešteni smo da je automobil koji smo rezervisali bio u udesu tog jutra i da nam odmah ne mogu obezbediti zamenu. Obavestili su nas da će drugi automobil stići za 1 sat. Kako bismo ubili vreme, ponuđena nam je opcija da odemo do benzinske stanice gde se nalazio kafić. Smestili smo svojih 6 komada prtljaga i 3 ranča u automobil, i odvezeni smo do kafića. Naše stvari su bile bezbedno smeštene u automobilu, i tamo smo čekali. Za to vreme smo jeli i pili. Prošlo je sat i po od našeg dolaska. Početno smo razmatrali opciju da ostavimo deo prtljaga u sefu na aerodromu, ali smo saznali da to nije bilo moguće, pa smo odlučili poneti sve svoje stvari sa sobom. 🛄🚗

🗻 Dok smo nastavljali putovanje, počelo je da pada mrak. Bilo je predivno, nežno roze zalazak sunca koji je činio crvenkaste planine još crvenijim. U daljini smo mogli videti planinske vrhove prekrivene snegom kako se uzdižu još više. 🌄🏔️

Marrakech

Kad smo stigli u Marrakech, već je bilo noću. Stigli smo na parking gde su neki ljudi mahali rukama, pokazujući da ne bi trebali dalje voziti i da bi trebali parkirati tu. Bilo je oko 15 minuta konfuzije i pregovora. Obavestili su nas da je naš hotel blizu, ali se može stići samo pešice. Odlučili smo ostaviti deo prtljaga u automobilu, oslanjajući se na informacije koje smo pronašli na internetu da krađa nije česta u Maroku. Iskreno, bez pomoći tih ljudi, ne bismo mogli pronaći naš hotel. Ispostavilo se da je naš hotel bio iza male metalne kapije u gotovo skrivenoj uskoj ulici. Veliki konvencionalni znakovi bili su zabranjeni u ovom starom delu grada, pa nije bilo načina da se pretpostavi da nešto postoji unutra. 🏨🌃💸

Kad smo stigli u hotel, naši vodiči su očekivali plaćanje za njihovu pomoć, što je bilo razumljivo s obzirom na pomoć koju su pružili. 💰

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

U ovom slučaju, novac koji smo prvobitno dali nije bio dovoljan, jer su se pojavila još dvojica gospode, tvrdeći takođe na odštetu. Rekli su: „Nas je četvorica - platite za četiri, pomogli smo vam, pružili sigurnost i pazili na vas.” Na kraju smo im dali dodatnih 20 dolara, što nije zanemarljiv iznos u Maroku. Ovo je svakako ostavilo trajan utisak.

Većina hotela u starom delu grada (Medina) poznati su kao riadi. Ove zgrade imaju centralno dvorište, sa sobama duž zidova koje ga okružuju. Zaista cenim njihov dizajn enterijera, koji uključuje mnogo zelenila, različitih dekoracija, jastuka, lampi i još mnogo toga. Stvara udobnu i šarenu atmosferu. Bio sam veoma zadovoljan hotelom. 🏨🌿🌺

🍞🍰🍪 Doručak je tipično marokanski, što znači raznovrsnost peciva - različite vrste kifli, još kifli drugačijeg oblika, dodatnog hleba, džema i putera. I, naravno, sveže ceđeni sok od narandže. ☕ Kafa je bila instant, jer nema mnogo kulture ispijanja kafe. Međutim, marokanski čaj od nane uvek je bio dostupan i popularan izbor. Vredi napomenuti da je u nekim kafićima čaj od nane bio iznenađujuće jak, i čovek bi se mogao zapitati šta su stavili unutra, jer se činilo kao da možete dobiti predoziranje kofeinom. Nisam baš voleo grad. Stari deo grada bio je prilično prljav i zapušten. Nije da je bilo smeća svuda ili nekih neprijatnih mirisa, ali sve je delovalo neuredno i nelagodno, sa raznim predmetima razbacanim po ulicama. Očekivao sam više.

🍸 Kako je uobičajeno u muslimanskoj zemlji, alkohol se ne prodaje otvoreno. Čitao sam o prodaji alkohola na crnom tržištu i lokalnom alkoholu, ali smo se odlučili za jednostavnije rešenje - boravak u hotelu sa 5⭐ zvezdica koji ima bar i restoran. Francuski uticaj ostavio je svoj trag, a Maroko i dalje proizvodi vino. Vino je bilo prosečnog kvaliteta. Takođe su imali svoje sivo vino, koje su nazivali tako. Po boji, podsećalo je na bledo roze. Francuzi više ne proizvode ovu vrstu vina. 🍷🇲🇦

🕌Trg Jam’a al-Fnaa,

Posetili smo mesto koje su nam svi preporučili, ali smo brzo napustili jer je bilo previše gužve, i bilo je vreme za ručak. Dok smo bili na trgu, probali smo sok od nara, koji nam je ukus bio prilično blag. Nisam mogao da odolim da ne probam različite vrste datulja koje su bile dostupne u jednoj od prodavnica. Probao sam svaki od njih, ali su bili previše slatki, i nisam mogao da pojedem sve.

Trg je prilično velik i smatra se jednom od glavnih atrakcija, čak je uključen i na UNESCO-ovu listu zajedno sa starim gradom. U prošlosti se ovaj trg koristio za trgovinu robljem i javne egzekucije. Danas je to živahna pijaca sa sviračima zmija i ženama koje nude crtanje kanom na ruke. Uveče, trg oživljava još više aktivnosti, uključujući neke sumnjive likove, ali smo odlučili da se ne upuštamo tamo noću. 🌆🐍🌟

Zajednice Maroka

🌈Ima puno prodavnica sa začinima

U Maroku, začini su suština kulinarske i kulturne magije. Na živim tržištima pod sjajnim suncem rasprostrte su šarene tepihe začina, stvarajući senzorni užitak. Miris cimeta, kardamoma i kurkume se stapaju u zanosnoj buketu, kao da vas pozivaju na kulinarsku avanturu. Od blagog mirisa latica ruže do oštrih nota čilija, svet začina u Maroku zadovoljava svaki ukus. U zemlji gde kuhinja i umetnost kuvanja igraju ključnu ulogu, začini nisu samo sastojci; oni su blaga koja obogaćuju svako jelo jedinstvenim ukusom i aromom.

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

Želela sam da kupim neki kari jer apsolutno obožavam ovaj začin. Dok sam prolazila pored sledeće prodavnice, moja pažnja je bila privučena šarenim kamenima. Prodavacica mi je ponudila da napravim sliku i zatim je počela da mi priča o tamjanu koji pale. Činilo se da su ovi kamenci verovatno nešto smolasto što tinja i proizvodi dim, podsećajući pomalo na smolu. 🙏 Ako neko zna o kojoj vrsti kamena se radi, molim vas da podelite. Našla sam to veoma intrigantnim.

🍵 Nakon toga, upustile smo se u razgovor o marokanskom čaju, koji se prodaje kao mešavina, i čak smo imale sesiju degustacije. Posmatrale smo kako se pravi arganovo ulje i ponuđene smo da probamo eukaliptus. Ovo je možda bilo najiznenađujuće iskustvo. Došao je u granulama, sličnim velikoj morskoj soli, sa intenzivno jakim mirisom koji vam je pravio suze na očima. Samo jedna granula je dovoljna za šolju čaja ili kupku. Donela sam sa sobom malu količinu. Naravno, nismo mogle da odolimo kupovini različitih vrsta karija i nešto slatkog, veoma mirisnog paprike. Takođe, nisam mogla da propustim priliku da kupim sapun. To je postala moja tradicija da sa svakog putovanja donesem komad sapuna. Trenutno imam balinežanski sapun. Pošto ne koristim sapun često, jedan komad mi traje više od godinu dana. Marokanski sapun je divno mirisan, i neki od mirisa su me zaista osvojili. Ukupno smo potrošile oko 80 dolara. Kao poseban gest, dali su nam ginseng koren za muškarce 😌 i bocu arganovog ulja za dame 😃.

Marokanska kuhinja

🍽 Meni u restoranima je prilično ograničen i prilično sličan svuda. Kuhinja se obično odlikuje bogatim ukusom, sa ravnotežom između začina i slatkoće. Mnoga jela sa mesom koriste sastojke poput cimeta, šećera, datulja i grožđica. Nije po ukusu svakoga

🍽 Ono što se ističe među jelima:

🍲Kus-kus

Svi znaju za kašu. Sa povrćem ili mesom/piletinom. Povrće je prilično sitno iseckano.

🍲Tajin

Pečeno meso u posebnom zemljanom posuđu.

🍮Pastilla

Ovo je kora od lisnatog testa sa piletinom, na primer. ALI sa cimetom i mnogo šećera. Za ljubitelje. Moji prijatelji su voleli, ali ja to uopšte ne prihvatam.

🍅Marokanska salata

Nekoliko varijanti povrća različito pripremljenih u posebnim čašama.

🍜Marokanska supa (Harare)

bi trebalo da bude na mesnom bujonu, ali mnogi varaju. Supa od povrća sa leblebijama, sočivom i povrćem. Nije loše.

7⃣ dana bilo je dovoljno da upoznam marokansku hranu. Mislim da sam u marokanskoj kuhinji utolio glad za narednih 20 godina, sigurno.

🗻Na fotografiji su planine Atlas, i da, nalazimo se u Africi

🏜Naš cilj putovanja bio je pustinja - Merzuga. Iako dine zauzimaju površinu od 50 do 5 km, ovo je deo Sahare koja se prostire na teritoriji već 10 zemalja.

Još od detinjstva, zamišljao sam pustinju kao beskrajnu prostranstvo peščanih dine koje se proteže hiljadama kilometara, gde dnevne temperature dostižu 50 stepeni Celzijusa, i gde je pesak tako vruć da možete pržiti jaje na njemu. Međutim, bližim ispitivanjem sam saznao da se najniža temperatura u Sahari dešava noću i može pasti čak do -18 stepeni Celzijusa.

Tokom leta zaista postane neverovatno vruće. Međutim, Sahara nije samo more beskrajnih peščanih dina; ona ima raznovrsne pejzaže, uključujući planine i stenovite terene. Nažalost, ljudska aktivnost je ostavila traga na lokalnoj fauni, gotovo uništavajući mnoge vrste.

Naša vožnja od Marakeša do Merzouge bila je prilično dugačka, prelazeći malo manje od 700 kilometara. Tokom puta, odlučili smo da provedemo noć blizu grada Tingira. Put nas je vodio kroz planine Atlas, i gledajući ih, ne možete se oteti utisku da zaista boravite u Africi!

Ali, zašto prisustvo snega? Putovanje je bilo obeleženo beskrajnim krivinama veći deo puta, trajnim radovima na putu, udubljenjima i blatom.

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

🐫 Saobraćajni znakovi ovde odišu jedinstvenim lokalnim šarmom. Merzuga, grad udaljen samo 50 kilometara od alžirske granice, poznat je u starom atlaskom jeziku kao ⵎⴰⵔⵣⵓⴳⴰ. Ista pustinja se naziva Erg-Šebi, iako iz nekog razloga običaj je da se koristi ime grada za opisivanje ovog mesta. Pokriva površinu od oko 110 kvadratnih kilometara, a unutar tog prostora, tokom kišne sezone, pojavi se mala jezera. U to vreme možete videti mnogo roze flamingosa 🦄. Život u ovom regionu se vrti oko berberskih plemena. Možda ste čuli za Tuarege, koji su takođe deo berberske kulture. Zanimljivo je da reč „Berber” deli svoje korene sa rečju „varvarin”.

Tokom našeg vremena u Tingiru, naučili smo nekoliko reči: „Vaha” znači u redu, a „Saha” je način da se kaže hvala vam. Nadam se da ove reči ne nose neke nenamerne kletve! 😄

Todra klisura blizu grada Tingira

Stigli smo u grad Tingir i odlučili da prenoćimo.

🍳 Sutradan su nam poslužena jaja!

🍷 Usput, kupili smo alkohol za naredne dane u Marakešu u Carrefouru - francuskom lancu prodavnica sa dobrom selekcijom. Takođe sam uzeo malo sira i paštete od zečeva i piletine za doručak, jer smo malo umorni od uobičajenih peciva.

U blizini grada nalazi se Todra klisura, i to je jednostavno zadivljujuće. Šteta što nismo imali puno vremena, a jutro je bilo prilično hladno. To je pravo čudo prirode, a svetlo ovde zaista ima magičan efekat. Generalno, Maroko pruža predivno i na neki način vrlo očaravajuće svetlo. 🌄🏞️

Merzouga desert

🏜 Nakon što smo posmatrali peščane dine, morali smo da skrenemo sa puta, jer nije bilo daljeg puta ispred nas. U spontanoj odluci, krenuli smo prema tački na mapi. Kao tipični Rusi, nismo se trudili da saznamo gde svi drugi idu i jednostavno smo vozili kroz peščane dine. Ipak, zato smo iznajmili džip! Da, bio je to Jeep Cherokee, a suspenzija je zaista bila užasna, poput kauča.

⛺ I tu je bio naš kamp. Možete videti više fotografija sa našeg vremena u pustinji Erg-Šebi putem linka. Lokalni ljudi su bili iznenađeni, napomenuli su da većina ljudi ne ide ovde samostalno. Kako smo kasnije saznali, tipična ruta uključuje vožnju do grada, a zatim vožnju kamelima do peščanih dina, dok se vaše koferčiće prevozi automobilom.

Dolazite do svog kampa na kamelu 🐫, baš kao pravi beduin.

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

A šta raditi u pustinji?

Zabave nije mnogo, ali par dana je dovoljno.

🐫Safari na kamilama

Lako je organizovati safari na kamilama u zoru i zalazu sunca. Vožnja traje 20 minuta u jednom pravcu, a zatim se vraćate 20 minuta. Cena je 20 evra po osobi. 40 minuta je dovoljno da uživate u ovoj zabavi.

🏍Vožnja kvadovima

🚘Safari džipom

🏂Peskovski surfing

Ovde možete iznajmiti daske i čizme za peskovski surfing. Tražite barchane koji su viši i strmiji, penjete se na njih i spuštate se. Iako je zahtevno, odlično je za kondiciju.

🔥Veče zabave: Uveče osoblje pali vatru i izvodi berberske pesme za vas, svirajući na nacionalnim instrumentima kao što su bubnjevi, tamburine i nešto poput maraka-cimbala. Kasnije pozivaju sve da se pridruže. Iako je bilo hladno, ples i skakanje uz ovu kacofoniju zvukova bili su sjajna ideja, mada dosta naporna, jer ritam muzike gotovo da se ne menja.

🏜 Šetnja po dinama

🌄Izlasci i zalasci sunca

Pogledajte igru svetla i senke magičnih izlazaka i zalazaka sunca. Boje su nestvarno lepe. Diname postaju jarko crvene pod zracima zalazećeg sunca. Potom se nebo celo oboji u roze i ljubičaste nijanse.

🌌Zvezde

Takvo nebo da na početku budete zatečeni. Bez najmanjeg izvora svetlosti, nebo je prosto preplavljeno zvezdama. Video sam Oriona!

Uzeli smo svoje vino, ćebad, obukli se toplo i otišli u dine. Da bismo gledali zvezde. Istina je da je bilo prilično hladno oko dva sata ujutru, pa smo se preselili u šator.

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

🐫🐫🐫 Želim da podelim svoje utiske o jahanju kamela. Kada je reč o penjanju na kamela, oni kleknu zbog nežnih dodira i ubeđivanja, ne zbog naredbi. Njihova vuna je neverovatno mekana. Tokom vožnje, kamil povremeno dodirne svoj njuškicu o moju nogu, što me malo zabrinulo. Samo pogledajte te zube! 😄

Osim toga, iskustvo je bilo prijatno i prilično zabavno. Međutim, neverovatno je teško zamisliti kako su se ogromne udaljenosti prelazile na kamelima. To mora da je bilo neverovatno zamorno, jer su ova stvorenja veoma spora, iako su izuzetno izdržljiva. 🐪🏜️

🦄 U pustinji, svetlost tokom zalaska sunca je neverovatna.

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

🏜️ Na peščanim dinama blizu kampova nalaze se stolice za posmatranje izlazaka i zalazaka sunca. Možete beskrajno gledati kako vetar igra sa zrncima peska, premeštajući ih i postepeno menjajući pejzaž. Pustinja, bez sumnje, ima svoju jedinstvenu lepotu, i poseta joj bar jednom u životu je neophodna. Međutim, moram priznati da još uvek više volim more.

Proveli smo dva dana u pustinji. Većina posetilaca su bile grupe iz Kine, sa manje stranih turista. Interesantno je da je većina ljudi dolazila uveče da posmatra zalazak sunca i odlazila ujutru nakon doručka. To nas je zbunilo, jer provedeno bar jedan dan ovde omogućava da istražite peščane dine, probate čizme za pesak i možda čak i da probate sandbording.

Pošto smo imali još dva dana preostala u Maroku, odlučili smo se za drugi put na povratku, prolazeći kroz grad Ourzazat, poznat po svojim filmskim studijima. 🎥

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

Na putu nazad za Agadir (odakle smo planirali leteti za Gran Kanariju), izabrali smo rutu koja nas je vodila kroz grad Ourzazat, pre svega zbog njegovih poznatih filmskih studija. Kada smo stigli u Ourzazat, odlučili smo da ostanemo u hotelu koji se nalazi unutar studijskog kompleksa.

Hotel je bio izuzetno prijatan, i uspeli smo da unapredimo svoju sobu u apartman. Imao je bazen, spoljne terase, bar sa alkoholnim pićima, restoran sa bogatim menijem, udobnu zonu sa kaminom, a čitav hotel bio je ukrašen plakatima filmova koji su snimani u istoimenim Atlas studijima. Hotel se zove Oscar Hotel by Atlas Studios, i kao šlag na tortu, naša soba dolazila je sa besplatnim ulaznicama za posetu studiju. 🏨🎬🎟️

🎬 Filmski studio Atlas

Ovde su snimljeni mnogi poznati filmovi, uključujući „Mumiju”, „Kleopatru” sa Monicom Beluči, „Igru prestola”, „Gladijatora”, „Troju”, „Astera i Obeliksa: Misija Kleopatra”, „Kunduna”, „Dragulj Nila” i mnoge druge.

😲 Ovo je za mene bilo pravo iznenađenje.

Činilo se kao da mi je prvi put rečeno da Deda Mraz ne postoji. Uvek sam zamišljao da se filmovi snimaju u starim gradovima, koristeći stare kuće, palate i dvorce kao setove. Mislio sam da koriste prave drevne svitke na policama, prave kamenje za stubove sa autentičnim egipatskim simbolima i da su zidovi dvoraca napravljeni od pravog kamena. Iza tih zidova verovao sam da postoje stvarne sobe sa svojim jedinstvenim enterijerima. 🏰🎬

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

Ali gotovo sve je napravljeno od penaste gume, plastike i gipsa. Ukrasi za set se prave ne duže od tri meseca i koriste se za mnoge druge filmove. Sa manjim prilagođavanjima, detaljima i promenama osvetljenja, istu lokaciju mogu potpuno transformisati u nešto drugačije. Na primer, kineski dvorac korišćen je u filmu „Kundun”, čak su i knjige na policama napravljene od polistirena. Kada smo pitali našeg vodiča zašto dovode toliko ljudi iz Kine da snime samo 15 minuta filma i izgrade dvorac ovde, objasnio nam je da Ourzazat nudi izuzetno dobre uslove osvetljenja. Izuzetno svetlo plavo nebo može bez problema zameniti zeleni pozadinu, što omogućava dodavanje efekata poput kiše u postprodukciji. To je tačno; osvetljenje je savršeno, a nebo je apsolutno prelepo.

Imali smo sreće sa našim vodičem, jer je neprestano pričao viceve i delio priče o različitim snimanjima i glumcima koje je sreo. 🎬

Na primer, u sceni iz „Astera i Obeliksa” gde plutaju na brodu, cela scena je snimljena na zelenoj pozadini. U studiju biste pronašli samo sam brod. Dvorac koji se koristi u „Igri prestola” je, u stvarnosti, isti dvorac iz „Troje”. To je zid napravljen od penaste gume, pametno oslikan da podseća na kamen. Iza tog zida postoje šume za ekipu i sve što možete zamisliti. Dok šetate kroz studio, skoro je nerealno verovati. 🎥🏰

Putovanje od 7 dana u januaru u Maroku: Avanture i kulturna blaga

Nebo ovde je zaista očaravajuće. Još uvek smo u Atlas studijima u Ourzazatu. U daljini možete videti dvorac koji je, prema našem vodiču, imao ulogu u snimanju „Igre prestola”. Ujutru smo krenuli za Agadir, gde smo se smestili u hotel sa all-inclusive uslugom tik uz okean. Većina gostiju u hotelu su penzioneri. Agadir se ponosi obalom koja se prostire duž obale, sa ležaljkama i vožnjom na kamelima.

Da bismo se zaštitili od infekcija, kupili smo antibakterijski gel i redovno ga koristili, ali nažalost, tokom našeg putovanja ipak smo se suočili sa nekom vrstom intestinalne infekcije. Na aerodromu u Agadiru imali smo problema sa viškom prtljaga i morali smo platiti 200 evra za dodatni prostor za torbe. Delovalo je malo smešno jer su dve torbe mogle biti proverene zajedno (bez obzira na težinu), ali jedna torba već je bila na putu preko trake za prtljag.

To završava našu avanturu u Maroku. Nisam siguran da ću odlučiti da ponovo posetim, zemlja se nije potpuno uklopila sa mojim preferencama, iako sam se nadao drugačijem iskustvu. 🇲🇦

Blog

Ova stranica koristi kolačiće. Nastavkom pretraživanja stranice pristajete na njihovu upotrebu.